tisdag 27 juli 2010

Har gjort världens fynd!

Har verkligen gjort världens fynd idag! Köpte en ljusgrön sekretär på Prio1 i Bredsand för bara 25 kr, helt tok billigt. Det var jag, syrran och mamma som tog en tur dit idag. Syrran hittade ett linneskåp för 50 kr, som hon ska måla om i vitt och sätta nya knoppar på. Min fina sekretär behöver jag inte göra så mycket åt tror jag, mer än att ev. byta knopparna och kanske lägga något i lådorna, för färgen älskar jag. Sekretären som nu är min, lastade de ut ur en lastbil medan vi var där i affären. Vi väntade på att de skulle lyfta in den så att vi skulle få se den på nära håll. Visst den var inte helt perfekt, lite defekter och så men jag blev stormförtjust i den med det samma, och den var ju nästan oförskämt billig.

Det var 75% rea på allt där i affären nu så det vi köpte var ju som hittat! De kör hem den till en kostnad på 100 kr som jag och syrran delar på. I slutet av den här veckan, kanske torsdag får jag nog hem den. Då ska jag bjuda på en bild på min fina Pippi Långstrump-sekretär. Tjohoo, jag är superglad och helnöjd över mitt fynd idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar