onsdag 28 juli 2010

Njuter av egentid!

Hela dagen har spenderats på balkongen med en bok. Läser "ett fruset liv" av Karin Wahlberg. Det är hur härligt som helt att kunna sitta ute i lugn och ro och försjunka sig i detta kriminaldrama. Mamma var på sjukhuset med Julia och syrran idag. Så det var bara jag som var hemma, bara jag som fick njuta för fullt. Det ända störmomentet jag upplevde där jag satt, var kanske att grannen brevid plötsligt slog igång gräsklipparen, men jag var fast i min bok och brydde mig inte så värst om oljudet den här gången. Just detta är en nackdel när man bor så tätt inpå grannarna som vi gör, då vi bor i radhus. Man kan liksom inte styra över vad de ska hitta på.

-------------------------------------

Hur egoistiskt det än kanske låter, så uppskattar jag verkligen den tiden som jag får spendera helt själv, kanske med en bok eller med annat pyssel.
Kan därför inte dagsläget se mig själv med egna barn. Hur härligt och mysigt det än kan vara, haha så nöjer jag mig mer än gärna med mina syskonbarn ett bra tag till. Tack vare dem har jag också fått se att det verkligen krävs mycket av än som mamma och pappa, bara för att få allt i vardagen att gå ihop. Känner heller inte att jag har den livserfarenhet än, som jag i alla fall vill ha lite mer av innan jag väljer att bli mamma. Många av mina kompisar runt om mig har eller ska få barn, det är jätteroligt förstås. Men för min del vill jag vara något säkrare på vad jag vill med livet, kanske få till någon utbildning också, innan jag själv får ansvar över dessa små knyten! Så än känner jag inte någon biologisk klocka som ringer. Jag är "bara" 23år än och hela världen ska stå öppen då tycker jag. Sen om det ska bli till ett litet knyte behövs ju också någon mer, vilket fattas i dag! Så barn får helt enkelt vänta...

Måste visa några bilder på den fantastiska rosen Aïcha som blommor på vår framsida, tyvärr har det kraftiga regnet förstört många av de vackra blommorna nu...





-----------------------------------

Kan fortfarande inte smälta det otroliga fyndet som jag gjorde igår! Kanske kommer sektetären imorgon, vill vara hemma då så jag vet inte hur jag gör med träningen på gymmet...Lovar att visa bilder sen...

Imorgon kväll ska jag och Petra på bio Knight and Day! Är inte så vidare förtjust i action måste jag ärligt medge, men den här verkar faktiskt bra! Recension av filmen kommer sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar