söndag 25 juli 2010

En regnig, kall & grå dag!

Istället för att gå och svettas och tycka att det är nästan för varmt ibland, så har jag för ovanlighetens skull gått och frusit inne idag. Hade hellre haft sol idag som man vill att det ska vara när det är sommar, men regnet har öst ner hela dagen och vädret kan man inte styra över som sagt. Lite mysigt kanske det är när man i.a.f. får vara inne, tända lite ljus och mysa ner sig i soffan. Man få helt enkelt anpassa sig efter situationen.

Jag har i alla fall lyckats gjort någon nytta också, inte bara haft det lugnt och skönt. Trots att vädret inte ville hjälpa till att ge någon större motivation till att göra något drastiskt idag. Så har faktiskt ändå lyckats blanda mina sysslor med både nödvändiga och mer lugna men kanske mindre nödvändiga aktiviteter, haha men ack så härliga. Jag tycker att jag har gjort det mesta som passar att göra precis en sådan här regnig, kall och grå dag som denna.

Bakat, plockat ur diskmaskinen, tittat i ellos katalogen (även ringt och beställt), dammsugit (också bakom spisen), läst en bok och senare ska jag titta på film (Flyga drake, som går på kanal 4 på tv:en ikväll kl:21:00, har läst boken men inte sett filmen). Ska dricka en kopp te, tända lite ljus och mysa framför tv:en lite senare...

P.S. Det jag bakade blev inte så som jag hade tänkt mig, Blir så less att de aldrig blir så där fluffiga som jag vill att de ska bli. Hmm, de blir ju bara hälften så höga och jag har provat flera recept, men jag vet fortfarande inte vad som jag gör fel. Vill så gärna få dem höga och fina, som jag vet att de ska vara. Provade den här gången med att byta ut mjölken mot vatten i stället, men nej även den här gången blev de platta. Så om någon har ett bra recept på kärleksmums också kallad snoddaskaka, give it to me, please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar