lördag 24 juli 2010

Helt orörda böcker!

Som det är nu har jag massor av böcker som stått helt orörda i min bokhylla i flera år, några har jag fått andra har jag köpt själv. Vet inte varför jag inte läst dem. Har ju mer tid till att läsa nu än vad jag hade förut när man både pluggade och jobbade. Men en anledning kanske är att det blir alltid så att jag får låna en massa spännande böcker av andra, och då blir det att jag läser dem först, innan jag väljer någon av dem som jag redan har.

Nu ska jag minsann ta tag i mina egna böcker innan jag läser de som jag lånat. Nu när jag också har mer tid över så har jag det som mål, kanske behöver jag då heller inte ta med mig så många av mina egna böcker den dagen jag flyttar. Kanske kan jag bara ta med mig de som är värda att läsa om. Har faktiskt lyckats plöja igenom en hel del redan, men många återstår innan jag nått mitt mål. Innan dess har jag nog säkert lyckats införskaffa mig fler böcker eller fått någon bok till i present. Men det känns bra att äntligen få möjlighet att läsa de böcker som är mina egna och som jag så länge prioriterat bort.

Inatt kommer ett regnväder som nog håller i sig imorgon också, en perfekt dag till att ägna sig åt läsning inomhus bjuder alltså morgondagen på. Annars är det härligt att sitta ute i skuggan och läsa som jag har gjort idag.


Så här ser himlen ut just nu med skarpa färger i rosa och lila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar