fredag 9 juli 2010

Härliga sommarkvällar!

Det var mycket trevligt och gott igår med Petra på Skatan. Rökta räkor med örtajoli till förrätt och sen Skatanmackan med gravad lax, rökt sik, kräftskärtar, skagenröra mm. Sådana här härliga sommarkvällar måste man verkligen ta vara på, på bästa sätt och det gjorde vi. Efter att vi suttit ute ett bra tag och myst åkte vi hem till Petra och såg en film.


En del av utsikten där vi satt och åt!

Ikväll ska jag ut till pappa i Skedlo och grilla lax. Men det är min farbror och faster som bjuder. Min kusin Johan, hans sambo Maria och deras två barn Vilhelm och Olof är också där. Min farbror ska få en liten försenad 65-årpresent av mig, en tenntavla föreställande kyrkoruinen i Njurundabommen. Han tycker om sånt och därför kändes den presenten klockren när jag hittade den som loppisfynd. Ska även köpa något senare till honom, närmare hösten faktiskt. Tänkte mig någon sorts fin buske, typ roderdendo (hur det nu stavas) eller liknande som han kan plantera intill huset. Det passar bättre att plantera till hösten, därför väntar jag som sagt med den presenten. Till killarna har jag köpt var sitt litet rice glas som är i plast då, väldigt praktiskt. Tycker bara att det är roligt att ge dem något. Haha, det kan få bli en liten sommarpresent från mig.

Ännu en härlig sommarkväll väntar! Hoppas du har det lika underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar