torsdag 8 juli 2010

Gatufesten!

Fatta vilken rolig kväll det blev igår. Jag åkte ändå iväg på förfesten hos Emelie och Nicklas. Bestämde det i sista minuten, men hade det i tankarna hela dagen...När jag nu hade skjuts både dit och hem skulle det väl vara perfekt att festa till det lite. Vi hämtade upp Petra i stan och sen begav vi oss till en park som låg alldeles vid ån brevid mittuniversitetet. Vädret var kanon, det var varmt, inte ett moln på himlen, massor av folk och grillning. Dessutom tjänade jag två timmar på kvällen, vilket inte alls var så dumt. Trodde nämligen att min klocka var 21:45, när den egentligen var 19:45. Väldigt underligt, men min klocka visade fel tid. Den hade inte stannat eller nåt heller, utan den tickade så bra...Hmm, konstigt...

Petra, Emelie E och jag njuter av den fina och trevliga kvällen vid ån!

Det blev trångt vid grillarna!




Vi var sedan en stund i deras lägenhet, pratade, åt chips och drack...Passade på att kissa och hade fortsatt trevligt. Sen drog vi in på gatufesten. Jag och Petra fick åka in med Chrille och PO. Tack så mycket för det, vi behövde därför inte gå så långt och jag som hade en krycka...Men jag var inte ensam med att ha kryckor på gatufesten, det kan jag säga...

Mycket folk som vanligt var det på gatufesten, men det gick bra. Roligt också att se människor som man inte sett på år och dar. Funderade om vi skulle ta oss en langos i longostältet för vi såg att Victoria jobbade, men det var så lång kö så vi ville inte tränga oss på där...
Träffade Chrille och PO och vi begav oss till daltonstältet. Jag hade tur som kunde hålla ett stadigt tag i Chrille för att undvika att inte bli knuffad...

När klockan passerat midnatt beslutade jag och Petra att det var dags att bege oss hemåt De stängde ändå klockan ett och det var skönt att kunna slippa den värsta trängseln då resonerade vi...Tackade för en trevlig kväll och sa hej då till Chrille och PO...De andra i gänget hann vi aldrig träffa inne på gatufesten, men det är så det är när det är mycket folk i rörelse och nästan omöjligt att ringa till varandra.

Har tyvärr inte varit på gatufesten på några år nu...Därför kändes så overkligt men otroligt roligt att jag var där i vimlet. Det är där jag trivs bäst, bland mycket folk och rörelse. Om overklighets känslan berodde på tekilan, cidern eller något annat har jag ingen förklaring till och jag låter det därför vara osagt...




Ikväll ska jag och Petra till Skatan och äta rökta räkor! Trevligt, trevligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar