fredag 2 juli 2010

Godaste godiset!

Redan på förmiddagen kl:09:30 när jag skulle åka och träna på gymmet var det 19 grader varmt ute och strålande sol. Det gick rätt bra ändå att träna, trots att det var så varmt ute. Jag tror att det var många som valde bort gymmet idag, vilket gjorde att det var inte blev så kvavt inne. Körde ingen kondition och hoppade över bastun, så jag blev inte så där överdrivet svettig...
Värmen steg under dagen och när jag åkte hem vid 13:45 var det nog 24 grader varmt ute. En glad och god överraskning väntade i bilen, pappa hade köpt en liter svenska jordgubbar till mig. Tack, det var verkligen det godaste godiset man kan få inför helgen! Jag har tur i onsdags möttes jag av samma överraskning när han hämtade mig från träningen...

Väl hemma satte jag mig på balkongen och fortsatte läsa boken "Hon som tittade in" av Karin Wahlberg... Likt den försat boken av henne "Sistra jouren" utspelar sig dramatiken på samma sjukhus...Miljön känns verklig och karaktärerena äka, vilket gör boken spännande. Nu har man också lärt känna de olika karaktärerna väl från första boken...

Mitt syskonbarn Alicia var i S-valls nyheter idag. Hon fyller 9 år på söndag den 4 juli, så därför hade jag skickat in henne till tidningen. Nu i onsdags hade jag skickat in henne till dagbladet...På söndag ska vi till henne på kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar