torsdag 1 juli 2010

ellosfrossa, sommarens första ros & annat stök!

Första juli, oj är redan hela första sommarmånaden juni slut? Vaknade strax efter åtta i morse. Det var inte så bra väder ute, så det fick därför bli en bakdag. Nu har jag fyllt frysen med nybakta bullar. Ringt och bokat hotellrum tills att jag ska åka upp till Umeå på måndag. Ja, nu var det dags igen då. Nästan tre månader sedan sist jag var upp går ju fort...Även pratat en stund med Emelie i telefon...

Kikat i ellos-katalogen som kom igår. Tittar på nätet, men det går sååå sakta så man blir megaless...Har inte bredband så det är väl därför...
Tänker i.a.f. beställa så att jag får adidas träningsväskan och vattenflaskan som premie för bara 29 kr. Behöver faktiskt en ny träningsväska så det är ett riktigt bra erbjudande. Sen var det fri expeditionsavgift, om man beställer både från rea-katalogen och den nya katalogen så det ska jag göra...Såg en gråmelerad ribbstickad kofta från esprit på rean, som jag blev sugen på. Den skulle vara perfekt till hösten.

Tycker verkligen om höst-och vinterkläder med koftor, tjockare tröjor och halsdukar. Känns som man är mer villig att satsa på det än vår- och sommarkläder. Visst är det härligt med klänningar, kjolar, blusar och dyl. i fina färger och mönster, det tycker jag verkligen. Men sommaren går så oerhört fort och ibland känns det som man inte hinner använda så mycket av de tunna kläderna i vårt svenska klimat, innan det har blivit höst och kyligare. Vilket är jätte synd...Därför tycker jag att höst- och vinterkläder är mer värt att satsa på när det är en längre säsong för dem.

Har doftat på sommarens första utslagna ros. Satt en blomkvist från vår vita rosenbuske i trappen inne, så det luktar ljuvligt nu när man går förbi. Har även en blomkvist i vardagsrummet...

Nu ska jag slå in några presenter till Alicia som fyller 9 år på söndag. Sen ska jag fundera ut vilka gardiner som jag ska sätta upp på rummet. För några nya gardiner har det inte blivit än. Men det är inte det lättaste för mig att klättra upp och byta bara sådär utan vidare. Usch det är jobbigt när man vill så mycket, men kan inte göra det själv, utan måste be om hjälp...Nu måste jag be mamma hjälpa mig med gardinerna...

Får se om det utlovade fina vädret kommer imorgon, jag ska i.a.f. träna på gymmet. Så för min del gör det inte så mycket om förmiddagen och eftermiddagen blir lite svalare...Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar