onsdag 30 juni 2010

Ville blev överförtjust!

Det passade mig perfekt att träna några timmar på gymmet idag när det var gråväder och regn ute. Helt galet bra val av dag att stänga in sig inomhus. Nu ska det bli bra väder resten av veckan, så då blir det nog tyvärr att stänga in sig i finväder här någon dag. Men det är alltid trevligt om solen lyser när man kliver nygymmad ut från gymmet. Det jobbigaste är att det kan bli så kvavt att träna inne om det är alltför varmt ute.

Crosstrain 1h och lite annan träning blev det idag. Provade bl.a. några sit-ups med hjälp av pilatesbollen som jag sett andra göra. Det gick förvånansvärt bra och kändes som det tog rejält på magen, så kanske blir det fler gånger. Det går lättare att komma ner på golvet nu än vad det gjorde förut, att komma upp är dessvärre fortfarande mer besvärligare. Tur att armmusklerna är starka, kunde med hjälp av dem häva mig upp genom att ta tag i en ribbstol som turligt nog var placerad alldeles vid pilatesbollarna. Det gäller att hela tiden se de positiva framstegen och inte lägga så mycket energi på det som går sämre eller det som helt enkelt inte går alls…

Vilhelm blev som jag anat, överförtjust över fotbollsspelarna som han fick av mig. Hade velat se hans reaktion när han fick dem. Men jag lämnade dem till pappa idag när han skulle skjutsa mig till träningen, så att han kunde ge dem till honom redan idag. Ville ringde förut och tackade. Riktigt uppskattade var de. Han är dessutom född samma år (2006), som dessa svenska landslag spelade, vilket också var lite roligt. Trots att han bara nyss är 4 år fyllda, så har han redan varit på ett flertal landskamper och enligt honom kände han igen flera av spelarna. De hade varit i stugan på Alnö idag, men Ville ville åka hem för att kunna spela med fotbollsspelarna. Kanske var det dagens goda gärning! Det är alltid kul att oväntat få överraska och glädja någon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar