fredag 18 juni 2010

Otippade kroppkakor!

Mamma ringde och frågade vad jag tyckte att vi skulle äta i helgen. Jag beställde kanske nog lite otippat kroppkakor någon dag, vilket hon inte är lika förtjust i som jag. Både jag och syrran älskar det, men det är inte så ofta som man äter det endå. Just kroppkakor hör nog till de maträtter som man lätt glömmer bort. Varför vet jag inte, men de färdigköpta är både lätta att tillaga samtidigt som de är mättande och så är de ju så vansinnigt goda...Vi gjorde också egna kroppkakor en gång som också smakade ljuvligt. Men genom att mamma inte alls är så förtjust i det så har det tyvärr inte blivit att vi gjort egna kroppkakor några fler gånger...

Den här teckningen föreställande mig har Julia ritat. Rätt lik tycker jag. Annars tycker Alicia att jag är lik deras stora idol Amy Diamond. Hon ser inte precis ut, eller beter sig som 18 år, som hon faktiskt är. Haha, vet därför inte om det är positivt eller negativt att likna henne. Vet heller inte om jag riktigt håller med att jag är lik henne. Så jag egnar inte någon större energi att reflektera över det...Idag var Julia i S-valls nyheter, för hon fyller 7 år till veckan så jag hade skickat in henne.



Annars har det varit en rätt lugn dag än så länge med regn. Imorgon hoppas jag att det är bättre väder i Stockholm i.a.f. för då är det kungabröllopet mellan Victoria och Daniel. Jag hade faktiskt tänkt titta på det när det sänds på tv:en. De flesta som de intervjuar i tidningar och så, verkar inte alls ha dessa planer. Det är precis som att de inte alls tycker att det är det minsta speciellt. Det jag tycker ska bli kul är att se alla så finklädda både damer och herrar och även lite runtokring som när de ska åka kortegen.

Petra ringde precis och hon ska komma hit sen ikväll och kolla på film.

Åhhåå, nu blir det ljusare ute och jag tror att solen är på väg att spricka fram genom de täta molnen som varit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar