torsdag 17 juni 2010

Årets första jordgubbar!

Har ätit årets första jordgubbar. Men inte svenska då, spanska var det. Så det kanske inte räknas helt men ändå...mmm, de var jättegoda. Med glass och vaniljrån till, blev det en riktig sommrig efterrätt idag. Dessa små söta, härligt röda, saftiga, goda gubbarna, som dessutom är supernyttiga har man ju verkligen längtat efter att få sätta tänderna i...Nu längtar jag bara till att de svenska gubbarna ska göra entré utanför ICA, vilket de spanska redan har gjort...
Det blir att äta jordgubbar hela sommaren nu så mitt järnvärde håller sig bra, haha vilket jag absolut inte har något emot!



Annars har jag tränat på gymmet i tre timmar idag och tagit kontrollprover på sjukhuset. Sticket kändes inte ens, trots att hon som tog blodprovet hade den grövre nålen. Då brukar det kännas lite i.a.f. Jag är bara glad att det gick så smidigt och att jag dessutom inte behövde vänta, utan fick komma in med det samma. Allt som allt tog det bara tjugo minuter (ink.gå dit och tillbaka också). Åkte hem med träningsväskan, hängde upp den blöta badlakarnet och var sedan en stund hos syrran. Åt middag där som mamma gjort. Köttfärsbiffar och pasta...Får se hur jag gör imorgon om jag också går dit en stund då...

Igår satt jag och Julia och spelade barnmonopol som de fått på MacDonald´s. Faktiskt ett riktigt bra sätt att lära sig för barn att räkna på. Vi satt några timmar och räknade både pluss och minus. När vi sedan bestämde att man fick köpa två och tre hus på varje tomt som man hade blev det att räkna gånger också. Haha, det blev en ovanlig men rolig mattelektion (som hon nog inte själv såg som en mattelektion) för Julia 6 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar