söndag 13 juni 2010

Fotbollsspelare från VM-2006 & syskonbarn på ingång!

Har tinat bullar i mikrovågsugnen idag. Det gick bra och det blev ett mycket gott resultat...Har även skrapat trisslotterna som jag tog ut men jag vann inget på dem...

Annars har det blivit en en sväng till förrådet också. Hittade gamla reklam-fotbollsspelare från det förra fotbolls VM-2006. Mitt kusinbarn Vilhelm 4 år som är tokig i nästan all sorts sport ska få dem. Han brukar nämligen ställa upp sina legogubbar och spela match med dem. Nu kan han få riktiga fotbollsspelare som Zlatan m.fl. Tur att jag haft kvar dem för jag har faktiskt haft tankar på att slänga dem eller skänka bort dem till typ myrorna el. Prio1. Jag vet att Vilhelm kommer bli överförtjust i dessa...

Mina syskonbarn Alicia och Julia som nu har sommarlov ska vi ha i två veckor med start imorgon, tills syrran och hennes sambo får semester. Får se vad vi ska hitta på det gäller att ha massor att göra för dem, för det värsta de vet är att få tråkigt. Haha, dagens barn måste bli matade med olika aktiviteter hela tiden för att klara sig. Annat var det när man själv var barn (oj, nu låter jag gammal). Men då var man minsann tvungen att använda sin egna fantasi för att inte få tråkigt. Alla har väl tyckt att det var bättre förr, men jag tror faktiskt att det också kan vara så ibland. Det blir väl så att mamma får vara hos dem någon dag under de här två veckorna och då kanske det finns lite mer att göra för dem, när de får vara hemma bland alla sina egna saker. Men det blir samtidigt roligt också att få hitta på saker tillsammans med dem.

Ikväll ska jag se filmen Hairspray med John Travolta på tv:en. Den kom ut för några år sedan och jag har enda sedan dess velat se den men det har inte blivit av. Därför blev jag glad när jag såg att den nu skulle visas på tv:en. Tror att den kan vara riktigt rolig faktiskt. Filmen håller på en bra tag, så det känns nog av imorgon bitti när man ska kliva upp och åka iväg och träna...

Nu blir det advokado med räkröra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar