lördag 12 juni 2010

Ny ägare till en mikrovågsugn!

Blev precis ägare till en mikrovågsugn, check! Det var min farbror som ringde för en stund sedan och frågade om jag hade lust att ta emot den. Jag som aldrig haft en mikrovågsugn i hela mitt liv blev så klart jätte glad. Det är min farbrors, frus systers, sambos avlidna pappa som hade haft den. Haha, är ni med?

Min farbror hade nämligen hjälpt till att flyttstäda så på det viset fick han mikrovågsugnen. Han, precis som pappa och de flesta nu för tiden har ju mikrovågsugnar, han hade därför ingen större användning för den och kom då och tänka på mig som inte hade någon (tills nu idag då). Hur som helst så är den begagnad men relativt nyköpt och nästan inte använd. Tack, jag tar gärna emot den...Så nu blir det att poppa popcorn och framför allt kommer det att underlätta smältningen av smör och blockchoklad när man ska baka. Kanske provar jag att göra mikrokola också ;) Haha, jag har sådana stora planer för min alldeles egna mikrovågsugn. Har inte fått den än, men den ska vara i en modell mindre, vilket verkar helt perfekt...

Jag skulle kunna flytta idag om jag hade en lägenhet!

Ute är det årets oväder. Det regnar och blåser så det slår i fönsterrutorna. Det är nästan lite otäckt när det låter så. Kan därför tippa på att det blir en innedag idag. Tacos till lunch blev det. Det var rester från middagen igår. Ska fika med kladdkaka och grädde sen, vilket också är rester från mitt kladdkaksbak igår kväll. Med just kladdkaka är det så fantastiskt, den blir ju bara godare och godare ju längre den får stå. Så dagarna efter man bakat den smakar den som allra bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar