onsdag 23 juni 2010

Fixat 7-årskalas och Sex in the City!

Födelsedagsfixat för Julia 7 år idag, blåst upp ballonger, smällt ballonger, gjort supergod Hallo Kitty marängtårta med chokladmossefyllning och banan/hallongrädde, målat trolldegstårtor och bakelser! Julia blev också firad i dagbladet idag för jag hade skickat in henne. Alicia fyller också snart år (den 4 juli), så jag har skickat in till S-valls nyheter redan, sen måste jag komma ihåg att skicka in henne till Dagbladet också.

Maräng Hallo Kitty tårta med ljuståg, blommor, årets första smultron och flaggor fick tjejerna dekorera! Blev ett ljus extra för Hallo Kitty fick också vara med på tårtan!


Efter allt roligt kalasande blev det bio med Petra, Sex in the City 2! Så bra bara. Är alltid lika kul att få se alla fina kläder, skor, väskor, smycken mm, få höra deras klockrena kommentarer och ännu en gång få njuta av deras olika starka karaktärer. Vi blev bjuden på bion av min farbror för han hade presentkort som han tyckte vi kunde ta av honom. Tack så mycket, det var jättesnällt! Jag passade dock på i första hand att utnyttja mina två bortglömda biocheckar som går ut nu på söndag. Då har jag haft dem i tio år, var verkligen på tiden att de kom till användning om man säger så. Det roligt att jag kunde få bjuda Petra på bio.

Midsommar börjar närma sig med stormsteg, men jag har inga planer än för denna dag. Vet att jag ska träffa Petra på midsommardagen och ev. grilla om vädret tilllåter. För annars jobbar hon, vilket också Rubiela gör. Emelie åker bort och Annelie vet jag ingen koll på i nuläget. På söndagen är det kalas för Julia i.a.f. Men som sagt midsommar blir jag nog hemma som det ser ut nu, ev. att jag träffar mina kusiner som kommer hem från Uppsala.

Imorgon är det träning på gymmet som gäller. Skulle behöva skicka iväg ett mail till bodybuilden. Kanske ska fixa det nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar