måndag 7 juni 2010

Examenfest, bakuppdrag, film & träning...

En sammanfattning av helgen kommer här:
Lördag: examensfest hos Hanna som nu är klar arbetsterapeut. Stort Grattis och Hurra Hanna! Det var mycket folk, både släktingar, kompisar och andra bekanta som gratulerade. Vi satt ute i det fina vädret och drack champagne, åt skurna melonbitar, parmaskinka och chips. Efter det blev det stekt strömming på hårdbrödmacka. Det kändes riktigt somrigt och gott. Tacopaj och olika sallader smakade också riktigt gott, precis som rabarberpajen och kladdkakan.


På en solig altan firar vi Hanna!


Elin och jag


Nu kan jag avslöja min present till Hanna. Jag hade köpt ett armband i smyckeserien Våga på nordljus. Det var sötvattenpärlor i rosa som jag full för. Armbandet var enkelt och fint och passar därför det till det mesta. Hon fick också två andra armband men som tur var i olika stuk, vi hade väl tänkt lika där. Men så fick hon lite otippat en longboard också. Så nu är det hårdträning som gäller för hennes del, så hon snart kan bemästra den. Men den hade med en hel del varningsföre skrifter, så det är mycket att tänka på innan man ställer sig på den.
Senare på kvällen höjdes musiken och vi som var kvar satt och pratade och hade fortsatt trevligt.

Frida, Emelie och Nicklas + longboarden.


Tack Hanna (m.fam.) för en trevlig kväll och att du (ni) ordnat allt så bra och mysigt! Grattis igen, det här har du gjort så bra!

Söndag: sov jag till klockan tolv. Somnade nog inte förrän klockan två tror jag, och då dissade jag krogen också. Det var riktigt skönt att få sova ut på morgonen efter. Jag hade också det stora bakuppdraget till mitt syskonbarn Julia. Hon ska ha skolavslutningsfest ikväll med föräldrar och syskon. Så 50st kärleksmums stod det på beställningen från syrran. Så det blev ett väldigt bakande på nationaldagen som var igår.

Nu är det bara för syrran att komma förbi och hämta godsakerna till ikväll. Väldigt praktiskt för henne att hon har sådan tur att man ställer upp och att man någorlunda kan behärska det. Jag kan säga att jag inte gjort kärleksmums eller snoddas som de också heter så många gånger förut, vilket inte kändes så bra när jag fick det stora bakuppdraget, men jag tog på mig det och de blev nog bra. Nu slipper syrran i.a.f. sätta tid för bakning, för det var en hel del olika moment och det tog faktiskt lite tid när det ska göras glasyr och skäras i bitar också. Så det är inget som bara går så där fort att göra.

Sön/mån: Petra ringde och jag åkte dit senare på kvällen och såg film ”The blind side”. En jättebra film måste jag säga. Den var både rolig, gripande och spännande på samma gång. Kan rekommendera till både killar och tjejer. Klockan var närmare tolv innan jag kom hem, haha vilket jag märkte av i morse när mobilen ringde och jag stängde av den och somnade om. När jag tittade på mobilen igen hade det gått en halv timme, vilket fick mig att bli smått stressad. Men jag hann ganska bra ändå, skippade bara att läsa tidningarna så tjänade jag in den halvtimmen där…

Åkte iväg och tränade på gymmet. Det blev ingen crosstrain den här gången men i.st. hann jag med många andra maskiner. Imorgon ska jag på Birsta med mamma och pappa. Har skrivit en lång shoppinglista på allt som jag ska handla. Får väl se vad jag hinner med…

2 kommentarer:

  1. Det var så kul att du kunde komma och tack så jätte, jätte mycket för det fina armbandet! :D Sköt om dig! Vi hörs! Kramar

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen jätte trevligt! Kul att du tyckte om det! Tack det samma! Ha det så trevligt på tågluffen nu vännen! Kram kram

    SvaraRadera