måndag 21 juni 2010

Ännu ett erbjudande!

Idag på årets längsta idag tränade jag över tre timmar på gymmet. Det blev 1h crosstrain + annan styrketräning. Fick ännu ett erbjudande idag, vilket händer rätt som det är. Sist var det en karl på gymmet som ville att jag skulle prova en speciell maskin som han hade hemma. Två stycken (varav en han hade) av den här maskinen skulle det finnas i hela Europa. I USA därimot var de mycket vanligare.

Maskinen skulle vara ett bra medicinskt alternativ för människor som har besvärligt med ex diskbråck, inflammationer mm, den renar helt enkelt kroppen från olika gifter, slaggprodukter och dylikt genom att man för in ström i kroppen. Tyckte det lät spännande, men samtidigt lite farligt. Han tog emot patienter hemma hos sig och han tyckte att jag skulle ta med mig någon och komma och lyssna hemma hos honom på hans föredrag om denna maskin. Han skrev ner hans namn och nummer på en lapp, men jag har inte hört av mig till honom. Han tränar ju också på gymmet så jag får se om jag träffar han något mer.

Idag var det då dags igen, en annan karl som jag pratat med lite förut ville ta kontakt med mig. Fick hans namn och han tyckte jag skulle skicka ett mail till honom Den här gången tror jag att det kanske gäller en sjukgymnast.

Visst det är jätte bra att få tips på hur jag ska bli bättre men samtidigt blir man, i.a.f. jag lite kritisk när folk dyker på en med erbjudande bara sådär, speciellt då det handlar om att föra in ström genom kroppen. Men att vara kritiskt tror jag också är bra, man kan ju inte tro på allt. Samtidigt måste man våga vara öppen för nya förslag och se möjligheter så det gäller att inte bara dömma ut erbjudanden som man får för att man tycker det låter konstigt. Man måste i. st. finna en balans och gå lite på magkänsla för hur mycket man ska ge efter för sådana här erbjudanden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar