onsdag 5 maj 2010

Vårens första vitsippor är inplockade!

I morse vaknade jag 06:40 och kände mig riktigt utvilad. Hämtade tidningarna (ja, har faktiskt både ST och Dagbladet nu) och satt länge och läste dem medan jag åt frukost. Såg att det sista avsnittet av Andra Avenyn är ikväll. Har sett nästan varenda avsnitt sedan det började för två och ett halvt år sedan. Så jag tycker faktiskt det är lite tråkigt att det slutar nu...

-Gjorde några stretschövningar, mage, rygg, mm som jag fått av sjukgymnasten. När det var avklarat visade klockan på 09:15.
-Läste cosmopolitan och riktigt njöt av att jag få en så lång och skön morgon.
-Rensade ut några gamla tidningar och reklam till pappersinsamlingen.
-Åt lunch.


Vårens första vitsippor är inplockade! Den lilla vasen på 10 cm i fattigmnanssilver kostar 49 kr och kommer från Vackra Hem, Tullgtan 8 i Sundsvall.


-Tog ut cykeln. Trodde att jag bara skulle kunna cykla iväg i det fina vårvädret liksom. Det var lättare sagt en gjort, vilket kändes mindre kul. Det var ju ett träningspass bara att komma upp på den. Med en liten tår i ögat konstaterade jag med lite sunt förnuft att min efterlängtade cykeltur får tråkigt nog vänta...

-Lite arg och besviken gick jag till förrådet och där blev jag kvar i ungefär två timmar. På den tiden hann jag röja en hel del. Mitt cykel misslyckande glömdes bort och jag inslöt mig i gamla minnen från den gamla goda tiden. Leksaker, pussel, gossedjur, dockor, kläder, skor och annat som hörde barndomen till blev kära återseenden. Lyckades dock rensa bort några gamla krukor som fanns i överflöd och blicka över sånt som ska slängas på tippen. Så nu väntar jag bara på att en släpvagn ska dyka upp så man får slänga det. Det skulle vara hur underbart som helst. Det finns väl inget bättre än att få rensa upp och slänga eller skänka bort det man inte längre vill ha kvar. Tycker i.a.f. att jag har väntat tillräckligt på den här släpvagnen nu. Jag ska också slå en pling till myrorna eller prio1 så att de kan komma och hämta lite saker.

Tänk vad mycket man hinner med när man startar en ledig morgon så tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar