onsdag 26 maj 2010

Trafikutredare, miljöfarligt avfall och fotbad!

Dagen började kl:10:00 med att trafikutredare Gunilla kom. Medan hon skrev ner allt berättade jag om mig själv och varför jag ville ha färdtjänst. Hon informerade om vad färdtjänst innebär och jag fick även en broschyr med telefonnummer och annan information som är bra att veta. Så f.o.m. idag blev jag alltså beviljad färdtjänst. Nu är det bara att åka dit jag vill inom Sundsvall och Timrås kommun för ca 30kr enkel resa, vardagar som helger, dagar som nätter. Vilket inte alls är så dumt. Sen åker jag billigare på bussen med mitt färdtjänstkort och dessutom får jag då ta med mig en person gratis. I färdtjänsttaxin får jag också ha med en person men då får den personen betala själv. Max tre påsar är det som gäller som bagage i färdtjänstaxin. Haha, så det gäller att jag inte shoppar hur mycket skrymmlande saker som helst när jag är i shoppningtagen. Känner mig faktiskt mer positiv till färdtjänst nu...

Annars har dagen bjudit på följande:
-Har dragit ihop en del saker som ska till återvinningsstationen. Gamla målarfärgsburkar, olika flaskor med farliga vätskor i, glödknoppar och elektroniksaker som strykjärn, lampor, en mobiltelefon, sladdar mm.
-Pratat med pappa och han lovade att skjutsa mig dit till Svartviks miljöstation någon kväll.
-En nybakad god sockerkaka.
-Ett härligt fotbad med äppelcidervinäger och fotsalt och målat tånaglarna röda!
-Gjort övningarna (träningsprogrammet) som jag fått av sjukgymmnasten.
-Läst


Snart ska jag titta på Leila bakar på Tv:4+. Såg att hon har gett ut en till bakbok nu, One more slice. Som jag självklart vill ha. I den ska det vara mer matiga bröd, som surdegar och pizzadegar och även hur man tillagar sin egen pasta från grunden.



Älskar hennes bakbok A Pice of Cake som kom ut 2008 och som jag självklart har i min ägo. Har hittat många goda favoriter på smarriga kakor, bullar och mycket mer i den. Leila Lindholm har även gett ut i.a.f. två andra böcker till som jag vet, Leilas guldkant på vardagen och Leilas middagstips. Det skulle även vara jätte roligt att ha dem att inspireras av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar