fredag 28 maj 2010

Blir glatt överraskad!

Igår var det semifinal i eurovision song contest, men Anna Bergendahl kom inte med och därmed är hon inte med i den stora finalen på lördag. Hmm, det var lite tråkigt, trodde faktiskt inte att det skulle gå så dåligt för oss. Vet inte ens om jag vill titta nu när inte Sverige deltar. Det är ju just det som är lite spännande att se hur vi blir placerade och jämnföra vårt bidrag med de andra ländernas bidrag.

Trots att det blev en rätt sen kväll igår så började jag dagen kl:06:30 idag. Vad skulle jag göra då när man vaknar och är kissnödig. Det är liksom svårt att somna om då. Gick på toaletten och tyckte att det var kanske lika bra att kliva upp på riktigt, än att gå och lägga sig och sova igen. Klev alltså upp och gick ut och hämtade morgontidningarna + Våning & Villa som kom idag.
Lite lyxigt kanske med två tidningar på morgonen men det har blivit så nu. Satt länge i lugn och ro för mig själv och läste. Egentligen är det bästa tiden på dagen, synd bara att även sängen brukar vara det då. Ser plötsligt mitt namn i tidningen, jag har vunnit två trisslotter, thohoo! på en tävling som jag hade varit med på. Första pris var en digitalkamera och jag fick kanske tionde pris eller nåt sånt...Blev mycket glatt överraskad i.a.f.

När klockan var ett, perfekt fikatid hade jag bakat både chokladbullar och kanelbullar...Är rätt utplockat med fika i frysen sedan alla mina födelsedagskalas. Så det behövdes fyllas på tyckte jag.

Posten kom och i brevlådan låg även kläderna som jag beställt från ellos. Det blev jag också riktigt glatt överraskad över för de brukar annars vara så att man får hämta påsen/paketet på ICA. Kanske var det därför att det verken var så stort eller tungt...Bikiniöverdelen var dock lite för stor i ryggen. Men mamma sa att det nog skulle gå bra att lossa på spännet och sy in en bit. Vilket kändes skönt att det skulle gå att ordna.

Till middag sen blir det gravad lax, kokt potatis, ägg och min enkla rödlöksröra. Mmm, det blir grejer det...

Min enkla rödlöksröra (4 pers.)
ca 500g turkisk youghurt (mängden beror såklart på vad man ska ha röran till)
1 hackad rödlök
2 vitlöksklyftor
ca 2 msk citronsaft
salt, vitpeppar och svartpeppar efter smak

Hacka rödlöken, pressa vitlöken i en vitlökspress. Blanda ihop alla ingredienserna till en röra. Man kan också blanda i t.ex. räkor eller mosa ner advokados(ca 2st stora på 500g youghurt) för att få en lite mer matig och fast röra. Den är perfekt att klicka på toasten till förrätten, advokadon eller ha den som dipp.

Synd bara att man inte kunna bli lika glatt överraskad av vädret som jag blev av allt annat idag. Regn, rusk ock kyla tycker jag vi haft nog med nu. Nä, sol och värme är det som jag vill ha! Nu när jag även har en ny bikini! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar