måndag 17 maj 2010

Salta svettdroppar och ökad puls!

Displayen visade 1h innan jag klev av crosstrainen på gymmet idag. Det var nog personligt rekord, i.a.f. kommer jag inte ihåg sist jag lyckats hålla ut så länge som 1h. Säkert var det flera år sen sist när jag tränade som mest, som jag körde så hårt. Svetten bara rann och jag fick flera gånger torka mig med att papper i pannan för att inte de salta svettdropparna skulle rinna ner i ögonen.

När man kör så länge så gäller det att man sätter upp små delmål hela tiden för att känna sig motiverad att fortsätta. Jag tänker inte att, nu ska jag körde en hel timme. Utan jag börjar att tänka en kvart framåt, när en kvart gått tänker jag fem minuter till. Sedan håller jag på så där och plussar på fem minuter och två minuter, tills jag de sista minuterna mest går på vilja.

Det är riktigt skönt att få ta ut sig riktigt mycket, känna pulsen öka och bli ordentligt genomsvettig. Det har jag saknat de gånger när jag inte kunnat träna som jag velat p.g.a. av min inflammation i ryggen. När man sen kliver av crosstrainen är skak i benen och lite stela vader det man får ta efter ett sådant hårt träningspass. Känslan av att ha kämpat igenom en hel timme är det som ändå väger över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar