tisdag 18 maj 2010

Ett paket i brevlådan!

Fick ett avlångt, runt paket i brevlådan idag. Jag förstod med det samma vad det kunde vara i det. Jag har nämligen skickat in hela 200st milko sträckkoder för att få en vävd bordlöpare från Växbo Lin i Hälsingland. Antalet streckkoder som var 200st var ju rätt många tycker jag, så jag hade fullt sjå att få ihop alla, men när jag tog hjälp av min syster, farbror, faster och pappa så lyckades jag. Det var redan i början av februari som jag skickade in dessa och då hade jag samlat streckkoder sedan november. Det skulle ta max sex veckor att få duken.

Trodde ingen, haha förutom jag då (som tyckte det var en rolig grej) och kanske några enstaka äldre som var överkonsumenter på milkoprodukter och kanske några hemmafruar med lite tid över skulle nappa på det här att få en bordlöpare i äkta lin. Men tydligen blev det här så populärt så att de på Växbo Lin fick fullt upp att hinna med att skicka iväg dukar kors och tvärs till alla som skickat in streckkoder. Istället för sex veckor så tog det nästan fjorton veckor innan jag tillslut fick den. Men jag fick den tillslut.

Produkt: vävd bordlöpare
Material: 100 % Lin
Färg: röd och vitrandig
Storlek: 50 x 150 cm (otvättad) 49x135 cm(tvättad)
Tillverknings ort: Linlandet i Hälsingland
Tvätt: 60 grader
Värde: ca 500kr

Övrigt: stryk och mangelfri. Krympning 5-15% beroede på sträckning efter tvätt. Uppfyller Naturskyddsföreningens miljökriterier för textil.

Det har varit jättehärligt väder idag. Har suttit på altanen ute på baksidan och läst i flera timmar. Det börjar klia lite i vårfingrarna nu när man ser att allt börjar bli så härligt grönt ute. Skulle vilja ha hur mycket blommor som helst som doftar gott, framför allt fler rosor då. Nu är det verkligen en fin tid på året. Om ungefär en månad står allt i blom också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar