onsdag 19 maj 2010

Bröstmätartävling!

Har beställt en del kläder från ellos idag. Tycker det är jätte roligt och annorlunda att shoppa så. Och efter ca en vecka får man ett sms på att paketet kan hämtas, i mitt fall då på posthanteringen på ICA.

Det är lika spännande varje gång när det kommer ett stort paket som man ska öppna. Även fast att man vet vad som ska finnas i det. För man har ju liksom gått och väntat och längtat på att det ska komma. Att man kan köpa det mesta där, som kläder, gardiner, inredning och mycket mer gör det också kul att bläddra i katalogen.

Det var ett tag sedan jag köpte en Bh så nu när jag skulle beställa sommarens bikini, så behövde några fräscha och nya mått. Blev därför bröstmätardag idag. Tittade i katalogen på beskrivningen på hur man skulle mäta under bysten och bröstvidden och sen ta det minus för att sedan få fram vilken kupstorlek som passade.

Tyckte inte att siffrorna jag fick fram stämde så bra. Så det var därför inte det lättaste att få fram den rätta storleken. Jag bad därför mamma att ta över måttbandet och mäta sina bröst. Så där satt vi, på varsin sida om köksbordet och kastade måttbandet mellan oss och mätte våra bröst. Haha, fast med Bh på då. Det måste nog ha sett rätt roligt ut. Vi skrattade en hel del åt varandra i.a.f. Tillslut tror jag att jag ändå fick till det med storleken. Vilken som vann i ''bröstmätartävlingen''? Förvånansvärt blev det oavgjort. Det trodde jag inte och inte mamma heller...

Den leopardmönstrade bikinin är en av de saker som jag beställt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar