söndag 23 maj 2010

Läkemedelsbiverkan?

Vet inte men i morse när jag vaknade kände jag mig riktigt yr och konstig. Dalade två gånger innan jag fick möjlighet att äta frukost. Det var inte så att jag svimmade men det var som att jag blev yr och vinglade till, och därmed hann jag inte få tillbaka balansen förrän jag full omkull. Det kändes riktigt otäckt faktiskt. Men som tur var så kunde jag ta emot mig så det gick bra. Vet inte vad det kunde bero på men kanske kan det vara att jag var så hungrig när jag vaknade. Blodsockret kanske därmed var lågt.

Tänkte sen att det kanske var tabletterna som jag äter som var orsaken till att jag kände så här. Vet att en kompis till mig som äter liknande tabletter hade också vaknat i höstas och varit så där yr och konstig. Har nämligen bytt till en ny sort nu som jag inte ätit förut tror jag. För byta sort får man göra nästan varje gång som man ska hämta ut nya tabletter på apoteket. Det beror på att man ska få den sort som för tillfället är billigast på marknaden. Måste fråga henne om hon kommer ihåg vad det var för sorts tabletter som hon åt då. Usch, kan det vara en läkemedelsbiverkning? Ska läsa på bipacksedeln som följer med...

Har börjat läst en ny bok: Sista jouren av Karin Wahlberg. Idag regnar så det skulle vara perfekt att krypa ner i soffan med en filt och läsa. Men jag känner mig fortfarande lite yr så jag vet inte om jag har någon större lust att koncentrera mig på att läsa...

Ikväll till middag ska jag prova att göra en krämig kasslergratäng med tagliatelle, recept kommer från Elin. Har inte ätit den förut så det ska bli spännande att se om jag tycker den är god! Pastan ska vara al dente står det i receptet, ett relativt nytt ord/uttryck för mig från pastavärlden. Det jag fick lära mig bara för ett tag sedan från den italienska pastakocken på förkväll.

Att pastan är al dente betyder att pastan har kvar tuggmotståndet när man kokat den klart och inte alldeles lös i konsestensen när man ska äta den. Pastan är helt enkelt godare när den är al dente, och de italienska kockarna är väldigt noga med att den ska vara så! Så om du inte visste det innan, så vet du det nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar