lördag 22 maj 2010

Även solen har fläckar!

Tro det eller ej men jag har varit ute i förrådet idag och röjt igen...
Det börjar se riktigt fint ut där nu, i förråds mått mätt då. Förut gick det ju knappt att komma in för allt som låg i högar på golvet. Nu är det mesta av det satt i lådor på hyllor längst väggarna, mer strukturerat kan man sammanfatta det.

Måste be syrran komma och kolla igenom hennes gamla saker som är sparade. En hel påse med gamla utklippta Carolabilder (hennes stora barndomsidol), brevpapper, vykort, brev och bokmärken, är bara några av de saker som jag har svårt att veta om hon vill ha kvar eller vart vi ska lägga det nu efter att jag städat...Vad man nu ska ha gamla Carolabilder till? Ja, ja som sagt, hon får komma och kika igenom allt...

Vet inte vad det är som gör att jag dras till stökiga platser. Jo, jag vet faktiskt om jag ska vara helt ärlig tycker jag om att strukturera upp och ha ordning på saker. En liten överpedantisk gen som har ärvts från pappas sida...Så har det varit sen jag var liten och har alltid mått bäst när det är städat runt mig. Kunde t.o.m. börja städa hos kompisar som jag tyckte hade stökigt på sitt rum när jag var liten, haha till alla kompisars föräldrars stora förtjusning.

Tycker också att det är härligt att se resultat, och det får man se i städningen. Från att det kanske har varit alldeles stökigt till städat och fint. Haha, kanske mitt lite udda intresse av dammsugare har något med det att göra...Tänker dock inte satsa på att bli något inom städbranschen i framtiden, där går gränsen även för mig...Det räcker gott och väl att hålla ordning hemma. Men för den delen ska ni inte tro att det är kliniskt rent hemma hos mig bara för att jag kan se en tjusning i just ordning och reda och var sak på sin plats...Även solen har fläckar! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar