fredag 21 maj 2010

Årets solbränna är gjord!

En röd nacke, arm och axel blev det av några timmar i solen på balkongen idag. Därmed är årets första solbränna gjord...Hade inte tänkt suttit så länge men jag läste ut boken ''Mitt liv som förrädare''(superbra), sen ringde jag Emelie så det blev som sagt lite väl länge i solen med bara armar. Inte det optimaliska att börja så i gassande sol efter en lång, kall, mörk och solfattig vinter. Sen att jag äter en del mediciner gör ju inte det bättre. Huden är liksom lite känsligare för sol nu, men, men det var i.a.f jätte härligt väder idag och jag behöver även vitaminerna som jag kan få av solen.

Härligt nog så tog jag den sista järntabletten idag. Har ätit dem sedan januari, får hoppas nu att järnvärdet håller sig där det ska. Annars har det en förmåga att gå ner så fort jag slutar äta dessa tabletter. Det blir att tänka på här framöver att äta speciellt mycket av spenatsoppa, broccoli, blodpudding och kött och inte dricka mjölk till. Tycker att jag brukar vara noga med det, men jag lyckas i.a.f. inte hålla järnvärdet där det ska utan järntabletterna...

Jag har provat att noppat bort noppor på mina träningsbyxor. Har faktiskt en noppmaskin så jag tänkte att jag skulle prova det. Resultatet av mitt noppande blev inte revolutionerande men något bättre kanske...

På eftermiddagen var det så varmt inne, så jag flydde till förrådet där det var svalt och skönt. Där rensade jag någon timme, gick in och åt middag och sen gick jag ut för att rensa igen...

Nu ska jag äta köpt kladdkaka (för ovanlighetens skull) med grädde och dricka te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar