tisdag 27 april 2010

Var nöjd nu i stället!

Nu har jag gjort det, deklarerat på Internet. Det tog typ fem minuter att göra så jag förstår inte varför jag har gått och dragit på det tills nu. 26 siffror i kvittensnummer fick jag skriva av annars var det bara att klicka och bekräfta min identitet i form av sifferkoder. Det var verkligen jätte smidigt. Så nu är det bara och vänta och se om jag får några pengar innan midsommar. Inte för att det blev någon större skatteåterbäring men ändå, det blev dryga tusenlappen.
För min del handlade det nu bara att bekräfta uppgifterna som redan stod men jag gruvar mig för hur det blir sen när man senare i livet ska deklarara. För jag kan erkänna att jag tycker det är lite skrämmande att läsa igenom info.tidningen som man fick tillsammans med deklarationen. Skattereduktion, ränteinkomster mm verkar vara mycket att sätta sig in i. Men men det är då det, får i.st. vara nöjd och glad över att det gick så bra att deklarera nu. Bara onödigt att oroa sig för något som inte är speciellt aktuellt nu och kanske ligger långt fram i tiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar