onsdag 28 april 2010

Allt eller inget...

Nu var det dags igen (tre månader sedan sist). Imorgon ska jag och mamma åka nästan 30 mil för att jag har ett besök hos läkarn på Umeås universitetsjukhus. Besöket tar ungefär en timme (en gång tog det bara en kvart, vilket kändes lite meningslöst) och sen blir det en natt på patienthotellet Björken innan det blir hemfärd mot Sundsvall igen. Tycker det skulle kännas drygt att åka så långt bara över en dag, så därför väljer vi att sova över en natt på hotellet. Det brukar inte vara så mycket nytt som de säger när jag är där. Och det som sägs vet jag ju redan, träna träna och åter träna för att bli bra, och träna det gör jag ju...Det jag hoppas på är att jag ska få minska på någon medicin som jag fick göra vid förra besöket.

Brukar också passa på att träffa Petra när jag åker upp men den här gången åker vi om varandra för hon är på väg hem just då. Hem kommer jag vid femtiden på fredagen och då är det bara att sträcka ut sig efter en närmare fyra timmars stillasittande resa, byta om och åka till Petra för att fira sista april. Men det ska bli jätte kul att träffa några av tjejerna och ha trevligt. Planeringen inför kvällen är i stort sett klar. Så det ser jag verkligen framemot!

Ibland är varje sekund av livet planerat som det kommer vara på fredag. Andra gånger tycker man att det inte händer något alls. Allt eller inget är ett citat som jag har kört med så länge jag minns och det stämmer verkligen för mig...

Nu ska jag packa lite tills imorgon och sen göra kväll tidigt. För redan klockan sju imorgon bitti ska vi vara resklara. Mot Umeå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar