onsdag 21 april 2010

Födelsedag!

Vi gratulerar, vi gratulerar, vi gratulerar våran Karin idag med blommor och med blader vi fira denna dagen. Vi gratulerar våran Karin idag! Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år ja visst ska hon leva jag visst ska hon leva, ja visst ska hon leva uti hundrade år! Hurra! Hurra! Hurra!

Idag vaknade jag till denna sång. Men om jag ska vara ärlig så var jag redan vaken långt innan. Låg i sängen och lyssnade på allt stök i köket som man brukar göra på sin födelsedagsmorgon. Sen när mamma och Julia kom med frukost på sängen, paket och en teckning, haha lådsades jag sova så klart. En tanke slog mig att det kanske inte kommer bli så många födelsedagar som man blir väckt så med fika på sängen och sång, sen om man flyttar hemifrån tänkte jag. Lite tråkigt tycker jag nog men samtidigt ett steg in i vuxenvärlden också...Jag njöt i.a.f. riktigt av den här morgonen! Solen som lyste gjorde det också till en härlig födelsedagsmorgon!



Nu har jag den rutiga kokboken i min ägo! Fick också ett rosa adidas träningslinne och ett nattlinne med Mimmi som bakar cupcakes! (Mamma köpte det som ett nattlinne till mig haha, men jag tror att det är en vanlig tröja).



Pappa kom och fikade och min radiokaka blev suverän till kaffet! Av honom fick jag pengar.


Födelsedagstårtan är en egengjord Schwarzwaldtårta som vi dekorerade med en orange pensé!


Det här kortet skickade Annelie till mig! Annelie har namnsdag idag så jag hade skickat ett kort till henne också! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar