torsdag 22 april 2010

En hårresande upplevelse!

Har klippt håret på drop in! Tog bort ca 1 dm så nu går håret till axlarna. Kändes riktigt skönt för det behövdes verkligen klippas nu. Men han som klippte var inte så duktig på svenska, han förstod inte när jag sa slitna toppar eller när jag skulle förklara att jag hade haft lite uppklippt i håret förut som jag ville toppa. Så det tog ett tag innan vi förstod varandra. Lite konstigt kan man tycka för det är ju ganska basic namn och uttryck för en frisör. Men jag blev som tur var nöjd över resultatet!

Haha, stylingen efteråt kan jag därimot diskutera. Eftersom jag tvättat håret efter träningen blev det alldeles elektrisk sen när han blötte det med bara vatten. Han liksom pudrade då håret med något vitt pulver, sprejade det och sen fluffade han till det med handen. Det såg ungefär ut som ett hårkaluffs som man kan ha morgonen när man vaknar dagen efter en krogkväll när man sovit med massa spej i håret. Han verkade dock nöjd över frisyren han åstakommit, jag därimot kunde knappt hålla mig för skratt. Men efter att jag själv fått dragit händerna i håret såg det rätt okej ut. Haha, det var en liten hårresade upplevelse kan man säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar