onsdag 7 april 2010

Afrikanska rytmer & Nalleskinka!

Drömbakning, en liten solglimt på balkongen (nu ligger dimman dock tät som mjölk igen), småplock, färdigframkallade kort med posten och nattgästande systers barn är det som fyllt dagen. Har även lyssnat på afrikansk musik, haha och försökt dansa så gått jag kunnat till dessa rytmiska toner. En rätt energigivande och frigörande dans med mycket känsla och inte så mycket rätt eller fel i rörelserna, så sammanfattar jag den dansen. Nu har dock de afrikanska tonerna bytts ut mot tjo och tjim och ljudet från ett plingande nintendospel i.st...Lite senare för oss blir det kvällsfika med nalleskinkmacka. Tror det eller ej men skinkskivorna är faktiskt skurna som nallar i formen och med ögon, mun och nos.




Töserna ska även vara här hela dagen imorgon och då har jag bestämt att det står trolldeg på planeringen. Tycker själv att det är jätte kul att pyssla, har alltid varit en riktig pysseltjej så jag ser framemot det!





Här är en teckning på ett hav med fiskar som jag och syrrans barn gjorde förra våren när vi längtade som mest till sommaren. Med hjälp av kladdkritor och vattenfärg blev den så här fin. Det var en riktig rolig pysseldag som vi hade tillsammans då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar