tisdag 16 mars 2010

Yes, pluspoäng till moster!

Lyckan var fullkomlig för mina syskonbarn när de idag fick leka med mina gamla Barbies. Som jag hade förutsatt så ägnade de flera timmar åt att leka. Det bästa av allt var att båda tjejerna sex och åtta år gamla kunde leka så bra tillsammans. Det var riktigt roligt att se på. Kunde dock inte helt hålla mig utanför leken, utan lade in någon replik här och där som jag tyckte att Barbiesarna kunde säga eller kom med någon idé på hur de kunde göra...hmmm typsikt moster att lägga sig i men jag tror att det ändå var uppsakattat att jag var med på ett hörn där. Haha, det är ju också liksom tillåtet att få leka lite när man är bland barn så då gäller det att passa på. Vill ju också att de ska tycka att de har en rolig moster som ibland är på deras nivå. Jag kan intyga att de längtar redan till nästa gång som de får komma och leka.

Det blev också några egna påhittade sagor som jag berättade. Myran, Lisa som äntligen hittade hem till myrstacken och räven Rita som hade kalas i skogen för alla djuren. Haha, förstår inte vilken fantasi man går och bär omkring på...Så YES, pluspoäng till moster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar