måndag 15 mars 2010

Har jag blivit en TV-narkoman?

För några år sedan blev jag nästan dumförklarad för att jag inte följde någon TV-serie eller program på TV. Han som sa det tyckte att det var näst intill självklart att alla gjorde det. Jag tyckte då att så var det inte alls och att följa serier mm på TV var något som man gjorde när man inte hade något bättre för sig, ett tidsfördriv helt enkelt. Med olika åsikter uppstod därför en vild diskussion om detta. Efter disskusionen började jag faktiskt ändå fundera över det här och kom fram till att jag skulle ge TV-serierna en chans. OC blev min serie att följa. Idag några år senare skulle kanske samma person anklaga mig som TV-freak. Jag ser nämligen nu det mesta som går att se i form av program och serier. Så här kan då en helt vanlig måndag kväll se ut:

17:00 äter middag framför förkväll,
18:15 Fråga doktorn,
19:30 Fikar med en kopp te framför halv åtta hos mig,
20:00 Familjen annorlunda,
21:00 Spårlöst och nu har Svenska HOLLYWOOD-fruar precis börjat.

Måndagar har alltså blivit min TV-kväll. Sen brukar jag även följa andra program i veckan. Som några av de som just nu är aktuella Andra avenyn, bygglov, Let´s dance m.fl. Om jag mot förmodan skulle missa något program så är det repriserna eller webben som gäller. Har jag blivit en TV-narkoman? Åsikten om att man fördriver tiden med att titta på TV när man inte har så mycket annat för sig står dock kvar. Men jag har också kommit på att det är rätt skön nervarvning att bara sitta, kanske med en kopp te och titta på ett program. Det blir en lugn stund att se framemot på en vanlig måndag. Har också för tillfället lite mer tid nu att fördriva i tvsoffan än förut. Så det här med TV-tittandet är ganska trevligt också.

Tur att jag har tränat ett pass på gymmet idag så man kan sitta i soffan med gott samvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar