söndag 14 mars 2010

Barbiedockor i solen!

Mina gamla Barbiedockor med diverse tillbehör har legat nerpackad i en kartong i förrådet i säkert över tolv år, tills idag. Då kom jag helt plötsligt på idén att ta fram dem och titta på vad det var för saker som jag tillbringade rätt många timmar med som barn. Det var riktigt roligt att tänka tillbaka på den tiden då det viktigaste i livet var att skapa en så realistisk värld som möjligt för dessa dockor.

Egentillverkade sängar, badkar och kläder mm, skvallrade om en kreativitet som hette duga. Allt kretsade kring just detta då. Jag kunde sitta i timmar för att bara bygga upp deras hem eller klä dem rätt inför en stor fest eller resa. Jag kan inte förneka heller att det var lite frästande även nu idag att sätta upp köket, salongen, möblera lite, klä upp någon med en festklänning och borsta någons hår. Fick i.af. tillfälle att strukturera upp en bättre ordning i kartongen där jag då på den tiden hade packat ner så gått jag kunnat. Ordningen blev bättre den här gången kan jag säga...Tror också att de tyckte det var riktigt trevligt att få komma ut i ljuset och solen, som sagt det var ju ett bra tag sedan sist...




Men jag ska faktiskt inte packa ner allt igen. Haha nu verkar det kanske som att jag vid snart 23 års ålder tänker börja leka med Barbiedockor igen men det är fel... Tänkte nämligen att min systerdotter som är sex år och älskar Barbies över allt annat ska få leka med några av dessa och deras tillbehör. Jag vet helt säkert att hon kommer bli riktigt överlycklig över det nästa gång hon kommer och hälsar på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar