onsdag 17 mars 2010

En åskådare till livet...

Nu vill jag att något nytt och positivt ska hända. Tycker att jag har väntat och kämpat så länge på det. Vill ha något roligt att se framemot. Något som jag själv har bestämt och som jag känner är bra för mig. Jag har insett att mitt tidsperspektiv har blivit allt för kort och tråkigt, vilket känns hemskt för en som jag, som alltid har älskat att planera och alltid haft en kalender med roliga händelser att se framemot.

Nu är dagarna tom i kalendern och ibland känns det som att det ända som händer på en vecka är att åka och träna på gymmet. Jag lever inte det liv jag vill leva och är inte den jag vill vara. Herregud jag är 22 år, bästa tiden i livet ska vara nu...Hur kunde det bli så här då?

Visst mina vänner är underbara och det är kul att träffa släktingar över middagar men jag vill börja leva själv på riktigt nu. Vill inte vara så beroende av andra hela tiden. Orkar heller inte bara stå brevid och se alla andra leva sina liv. För ibland känns det så som om just jag blivit ofrivilligt borttagen från det verkliga livet och får leva isolerad i en bubbla. Jag är helt enkelt en åskådare till livet som levs av anda.


När man får tid att reflektera och analysera över sitt eget liv kommer man på de mest djupa tankarna och funderingana. Tror att det kan vara nyttigt att frågasätta sig själv ibland för att kunna få ett annat perspektiv på saker och ting och genom det utveckla sig själv till det bättre. Att tänka lite djupare är något som annars ofta glöms bort när man bara går på i 110. Man fråga sig inte själv vad man egentligen vill...

Men man kan heller inte gå runt och bara vänta och önska att något bra och positivt ska hända, som att tro på ödet ungefär. Då blir man oftast missnöjd när det inte infaller snabbt nog eller om det i huvudtaget blir så som man tänkt, vilket det sällan blir. Så därför måste man minsann själv försöka göra så gott man kan för att styra livet till att vara positivt. Det är inte alltid lätt och jobbiga omständigheter runtomkring kan försvåra det mycket.

Om man strävar efter att finna lyckan så tror jag att det är lättare att styra livet just dit. Men det är också viktigt att tänka att man lever här och nu och det är just nu som du ska vara lycklig och ta vara på livet som finns just idag, för då blir du också lycklig imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar