söndag 21 mars 2010

Sköna söndag eller precis som snögubbar!

Idag blev det sköna söndag hemma, ett härligt fotbad, tåklippning, filning och insmörjning av fötterna. Jätteskönt. Usch jag tycker verkligen inte om fötter och kan näst intill kräkas när jag ser eller som nu, när jag bara tänker på andras långa tånaglar och skorviga hälar. Haha, kanske är det lite överdrivet att känna och tycka så men jag kan inte hjälpa det. Alla kanske inte tycker att det är så viktigt att sköta fötterna men jag tycker att det är jätte viktigt att de sköts regelbundet...Den här gången hade jag både äppelcidervinäger och fotsalt i fotbadet så nu är fötterna riktigt babylena.

Fötter som är rena och fräscha går bra att se för mig...Här är mina fossingar nybadade och nylackad! Haha, när man ser fötter på en bild så här så ser det ganska konstigt ut tycker jag...

Vädret har varit toppen idag så jag satt på balkongen i en timme i solen tills pappa ringde och frågade om jag hade sett hur snöigt det var i Uppsala. Uppsala hur kunde jag se det? Här är det takdropp, fåglar som kvittrar, klarblå himmel och skinande sol. Men tittar du inte på TV frågade han (väldigt oförstående)som om alla helt plötsligt blev så sportintresserad och satt inne och tittade på TV i det fina vädret precis som han. De visade en SM-bandyfinal på Uppsala Studenters mellan Bollnäs och Hammarby. Blev ju tvungen att slå på TV:en då när pappa var så ivrig. Där i Uppsala snöade det kan man säga. Spelarna hade till om med svårigheter med att skjuta och få fram bollen i de snödrivor som bildades på planen.

Åskådarna såg ut som snögubbar. Hammarby vann med 3-1 och blev därmed svenska mästare. Den matchen i snöovädret kommer nog båda lagen sent att glömma. Haha, jag kände mig glad över att slippa vara där om jag av någon anledning hade varit där just nu. Men jag tror faktiskt att min kusin och hans son var där på plats och såg matchen. Undra om de också förvandlades till snögubbar? Idag hade alltså norrland mycket härligare vårväder än Uppsala. Ibland är vädret bra konstigt...






Måste bara säga att jag fortfarande tänker på gårdagens lägenhetsvisning. Hua, hur den lägenheten såg ut...
Nyrenoverad, ja visst ja i början av år 2000-talet kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar