måndag 22 mars 2010

Påskarrangemang!

Efter att jag tränat idag åkte jag, mamma och pappa till Norells trädgård och köpte blommor och gräsfrön. När jag kom hem blev det att göra blomsterarrangemang och så gräsfröna.




Tio dagar skulle gräset ta att komma upp riktigt. Det var precis på dagen att så det idag om jag vill ha det till skärtorsdagen, vilket jag vill ha. Nu står grässådden i fönstret med en plastfolie över. Det är nu bara att vänta och se.





Blommorna jag valt till detta blomsterarrangemang är våreld (eller påskeld som jag också har sett att de får heta nu). Dessa blommor brukar få namn efter säsong. Färgerna jag valt att ha tillsammans är ljusgul och orange.





I det här blomsterarrangemanget blev vårelden röd. En primula som jag hade sedan förut och som tyvärr slutat blomma nu fick göra vårelden sällskap.






Jag böjde till en spira av ståltråd och formade en höna av den vassa stålremsan som man drar av foliepappret med. Resultatet tyckte jag blev en enkel, annorlunda, designren skapelse som gav blomsterarrangemanget lite liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar