tisdag 9 mars 2010

Jag bemästrar symaskinen!

Har gjort något som jag inte gjort sedan mellanstadiet, nämligen att sy på symaskinen. Jag skulle verkligen vilja vara sådär duktig och påhittig när det gäller att sy, men jag har helt enkelt inte tålamod med trådar som trasslar, nålar som hackar och stygn som måste sprättas upp. Jag vet att ju mer man tränar ju mindre misstag blir det, men jag har aldrig riktigt orkat gett det en chans. Därför valde jag träslöjd på högstadiet. Skulle kanske jag ha härdat ut och valt syslöjd i. st. för att verkligen få möjlighet att lära mig riktigt. Då skulle jag kanske vara riktigt duktig på att sy nu. Haha förhoppningsvis. Det är det som jag skulle vilja.

Varje gång jag ser en symaskin (min mamma och storasyster är nämligen väldigt duktiga på att sy, så därför kan man se den stå framme ibland) hör jag en röst i huvudet på skorrande skånska: det är bara att sprätta upp stygnen. Det är min syslöjdsfröken från mellanstadiet som gör sig påmind. Idag besegrade jag rösten och satt mig vid symaskinen.





Jag sydde ett fodral till min digitalkamera. Det är inte alls någon speciell avancerad modell som jag kom på men det kanske är bäst att börja så. Till min stora förvåning blev jag ganska nöjd över vad jag åstakommit. Så kanske, kanske så gör jag snart ett nytt försök att sy något och bemästrar symaskinen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar