tisdag 2 mars 2010

En perfekt påhittad semmeldag!

Idag tyckte mamma att det var en perfekt dag för semmeldag. Så därför blev det just semmeldag hemma, trots att det var några tisdagar försent. Men och andra sidan så tjuvstartade jag och Petra semmeldagen med semmelbak någon vecka för tidigt så det har inte precis varit någon ordning på att äta semlor det här året. Så jag kan intyga att det har blivit en del semlor både innan och efter den rätta dagen. Då är det också hembakde semlor som gäller annars är jag absolut ingen semmeltjej.




Håller på att läsa ut VITA TÄNDER av Zadie Smith. Har 70 sidor kvar nu, vilket betyder att jag läst 400 sidor. Är inte den bästa boken som jag läst och det känns därför lite tråkigt att vända blad när den är så pass tjock. Har också lite tidspress på den genom att jag lånat den av min kusin i Uppsala som kommer till helgen. Så det skulle kännas bra att kunna lämna tillbaks den utläst då.
När jag läser som mest ringer Petra, ett härligt avbrott på en och en halv timme!...Sen ringer det på dörren och då kommer mina två syskonbarn. I.st. för bokläsning blev det då en hel del bus, modevisning och barnprogram hela kvällen. Ingen fara 70 sidor klarar jag!

Weee,har äntligen bestämt mig för en ny digitalkamera. Ska inhandla den på torsdag!LÄNGTAR sååå! Då blir det bilder kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar