fredag 12 mars 2010

Doften av nybakta kanelbullar...

Idag har köket fyllts av den härliga doften från nybakta kanelbullar, det blev nämligen kanelbullsbakning idag. Finns ju inget godare än varma nybakta kanelbullar tillsammans med ett glas kall mjölk. Att kunnna sitta ute på balkongen och fika i solen som jag och mamma gjorde idag kändes också härligt.

Mmm, jättegoda bullar blev det med kanel-mandelmassafyllning. En av mina favotitfyllningar, som ger bullarna söt smak och gör dem lite krämiga. Tycker det är roligt att baka bullar, finns ju också så många olika varianter på fyllningar, vilket är spännande att testa. Men som sagt mandelmassa-kanelfyllning hör till en av mina bästa favoriter. Kanske får den dela första plats med chokladfyllning som också är jättegott. Har fyllt frysen med några bullpåsar, så nu finns det verkligen något att bjuda på om det kommer någon och hälsar på.




Annars något som händer är: Lär mig nya inställningar för varje gång jag använder digitalkameran. Har också lyckats ta bort den där inställningen som jag inte kunde men ville ta bort förut. Så det är jag väldigt glad över.

Flugfångaren (läs blogginlägget, fredag 5 mars: Härlig vinterdag och installation av flugfångare) fungerar utmärkt. Men alla flugor hittar dock inte dit. Funderar därför på att installera en till flugfångare och då i något annat rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar