onsdag 31 mars 2010

Chokladbegär och Påskstök!

Har börjat med påskbaket! Först ut blev en sort havrekakor innehållande mörk grovhackad choklad som sedan doppades i ljus choklad. Dessa kakor hade det passade namnet chokladbegär. Om man tycker om havrekakor och choklad så har de här kakorna verkligen den rätta kombinationen. Tänker också våga mig på att testa min fasters gröna sockerkaka. Men inför det baket är jag lite rädd att jag har för höga förväntningar på att den ska bli lika god som hennes, haha vilket jag tror att ingen annan kan få...Men jag ska testa i.a.f. nu när jag har fått receptet!

Lite påskpyntande har det blivit med tuppar och någon påskkärring här och där. Även lite städning har jag lyckats åstadkommit idag...Det utlovas bättre väder till helgen och jag hoppas att det är rätt! För som vädret är nu så får man verkligen inga vårkänslor...




Har fått ett jättefint påskkort av Annelie. Tycker att det är så roligt att få riktig post som kommer i brevlådan, vilket inte är så vanligt nu för tiden. Det känns mer personligt också...Förra året gjorde jag egna kort som jag klippte och klistrade till, men i år har jag faktist inte skickat några påskkort. För min del får det helt enkelt bli den digitala varianten i form av MMS ist.




Rätt som det är dundrar det till så högt att man hoppar rätt upp. Hörs som en otrolig kraftig smäll som får hela huset att skaka. Det är snö och is som rasar från taket. Jag kan räkna till tre sådana här ras på kort tid och man blir lika skrämd varje gång som det inträffar. Man kan bara tänka hur det skulle gå om någon skulle få de här rasmassorna över sig. Som tur är så inträffar rasen på baksidan av huset där det inte är någon som går på vintern. Det senaste raset hamnade på balkongen och det lät ordentligt så grannen kom ut för att se vad som hänt...
Jag passade då på att lämna tillbaka två filmer som jag lånat av honom. Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden av Steig Larsson. Nu har jag även fått lånat den tredje filmen Luftslottet som sprängdes. Tyckte de två förta filmerna var bra så det ska bli kul att få se den här. Jätte snällt av honom att låna ut dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar