fredag 2 november 2012

En allhelgonahelg med oväder?!

Vad det regnade och blåste inatt! Låg nog vaken flera timmar innan jag somnade. Sen vaknade jag flera gånger av hur regnet smattrade och den starka blåsten. Så tur att jag kunde ta en sovmorgon! Och regnat har det också gjort hela dagen idag. Men jag tycker att det för det mesta är sånt här väder när det är allhelgonahelg. Eller har jag fel?  

Mamma kom förbi här mitt på dan och fikade. Jag bjöd på skumraketer och kanelbullar! Mycket trevligt med fikasällskap, i det annars så tråkiga vädret! Men så länge man får vara inne och mysa med tända ljus, så tycker jag det faktiskt kan kännas ganska okej med en och annan sån här dag. Men nu har ju både våren, sommaren, hösten och vintern än så länge (är ju i.a.f. vintermånad nu), inte varit den bästa! Så kanske har det blivit lite väl många sådana här dagar det här året! =/ Man får helt enkelt försöka göra det till det bästa! 

I ett tidigare inlägg försökte jag beskriva hur stjärnorna till gardinstången ser ut. 
Här är de nu!  =)

 Ikväll blir det att dricka te och tända många, många ljus!

Ha en fortsatt mysig kväll nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar