söndag 14 oktober 2012

Vampyrgen?!

Det blev en hel del vitlök i helgen! Men det är ju så gott! Och så länge man inte ska vara alltför närgången med någon annan som inte ätit det, haha så måste man ibland få njuta till fullo av det tycker jag! Det är säkert bra att käka det nu också, ja nu när det är höst, och alla förkylningarna står och knackar hårt på dörren! Så turkisk yoghurt med krossade vitlöksklyftor i, ja det är grejer det! =P

Men hur länge sitter vitlökslukten i?! För att veta helt säkert så ska man, om det finns tillfälle, fråga min pappa, haha! Men för det mesta hinner man inte ens fråga, utan han måste nog ha någon slags vampyrgen! För om det är någon som kan känna vitlökslukt på två kilometers håll, så år det hann!

Idag när pappa skulle skjutsa mig till gymmet, fick jag inte godkänt! : / Men vad skulle jag göra åt det? Träna måste man ju i.a.f! Det var bara att hoppas på att jag inte skulle behöva träffa någon jag kände, eller behöva prata med någon. Så blev det inte! Typiskt nog så var det med bara ungefär en timmes mellanrum två för mig helt okända tjejer, som började spontanprata med mig! Och det händer ju inte varje gång man är på gymmet! Men som tur är så bär inte alla på vampyrgenen!   

Efter träningen skjutsade pappa hem mig till mamma! Och där bjöd jag in pappa på middag, fetaost-biffar och potatis! Salladen var det jag som stod jag för den här gången! ;)

Ikväll har det blivit Solsidan och Hellenius hörna. Till det blev det en kopp te och kakan som mamma bakat, med så ovanligt som palsternacka i! Ungefär som en morotskaka kan jag jämföra den med! =P 

Ha nu en fortsatt fin söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar