måndag 10 september 2012

Redan nu har jag lyckats!

Lyckades med att ta 50 kg x 2 i bänkpress på gymmet idag! Förut när jag haft den tyngden, har det känts som om jag haft fötterna mot en bergvägg, helt orubbligt alltså. Nu tog jag över bänkpressen av en tjej som körde 20 kg, och det fick mig att tända till lite extra tror jag! ;)

Oftast känner jag mig så svag muskelmässigt, när jag jämför sig med andra. Och jag tror eller nästan vet att det beror på att jag så länge nu, inte har kunnat gå och röra mig "normalt", vilket jag förknippar med svaghet. Man går väl inte på kryckor om man är stark?! Så min självbild har varit och är fortfarande att jag i allmänhet är mycket svagare. Mycket av mitt begränsade rörelsemönster, har väl också berott på att jag varit och nog är svagare i mina musklar, vilket i sin tur påverkat balansen mm. Därför blir jag alltid lika förvånad när jag kan lägga på mer vikter, än någon annan tjej i typ min ålder. Jag kan nämligen inte undgå att låta bli att tjuvkika på vad de andra tar när de använder samma maskiner. Haha, men som sagt, jag jämför mig väl kanske inte med "de värsta" kroppsbyggarna då! =P

Jag vill så gärna kunna få en "uppfattning" om vad som är i.a.f. styrkemässigt är någorlunda normalt. Något att sträva efter. Många säger att man bara ska se till sig själv och sina grundförutsättningar. Fysiskt så har väl utgångsläget för min del inte de varit den allra bästa kan man säga, men kanske tar jag igen det på andra sett. Och visst, vägen till att bara träna upp sig på pass till en normal nivå med mitt ursprungsläge, kanske ses både svår och mycket lång när man jämför sig med andra. Själv tycker jag att jag mår bra av det, andra kanske blir knäckt. Men det gäller hela tiden att ha realistiska mål. I min situation kanske man ibland till och med måste skippa att ha mål för att inte bli besviken. Men att ibland kika på "andra" ger mig en "kick" att fortsätta att kämpa. En balansgång är det som gäller!

Efter dagens träning är jag nöjd! Hade så försiktigt satt upp ett mål att kanske, kanske skulle jag klara av att ta 50 kg innan året är slut. Redan nu har jag lyckats! Ingen dålig måndag alltså! ;)


Ha nu en fortsatt fin kväll alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar