tisdag 11 september 2012

En självutlämnande bok!

Har precis fyllt på mitt järnförråd genom att äta blodpudding till middag idag. Måste faktiskt äta blodpudding med jämna mellanrum för att hålla mitt järnvärde på en bra nivå! ;) Drack citronvatten till för att kroppen lättare ska kunna ta upp järnet, haha ja allt efter konstens alla regler! =P

Annars håller jag på att försöka samordna några läkarbesök i Umeå. Det är nämligen snart dags för en resa dit! Så jag är värsta administratören nu kan man säga. Hoppas på att få allt klart imorgon.

Läser gör jag också. Trots att solen stundtals velat gömma sig bakom molnen idag så har jag kunnat sitta "ute" på min "balkong". Där har jag druckit en kopp kaffe, läst och haft det gott!

Jag läser en bok skriven av Margaretha Sturesson, OM DET SÅ SKULLE KOSTA MIG LIVET. Boken handlar om Margaretha som går ur en religiös sekt. Det följs sen av en lång och svår kamp för henne att försöka bearbeta starka känslor och upplevelser som hon bär med sig från den tid då sekten var en mycket stor del av hennes liv. Den tiden i sekten då pastorn sa att hon var besatt av onda demoner och ansåg sig föra med sig olycka och bedrövelse...Det är en mycket stark, gripande och självutlämnade bok!

Jag tycker det är riktigt intressant och lärorikt att läsa om andras livsöden...
---------------------------

Men ikväll är det Svenska Hollywood fruar som gäller i tv-soffan! ;)

--------------------------
Stort GRATTIS måste jag också säga till min svägerska Eva som fyller år idag! =)

Ha nu en fortsatt fin tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar