tisdag 25 september 2012

Njut av det goda i livet!

I morse tog jag och bakade en sockerkaka, hembakta hallongrottor och havreflarn hade jag bakat förut! Pappa kom och hämtade mig och vi åkte och köpte en blomma! Därefter åkte vi ut till Skedlo! Jag, min kusin Gustaf och faster Gun gick sen och hälsade på Laila, som är en gammal väninna till vår farmor. Ja, för min tanke var att hälsa på just henne idag! Vi fikade och pratade och hade det mycket trevligt! Har tänkt så länge att jag ska hälsa på henne och det kändes så kul att det äntligen blev av nu! =)

Hemma igen åt vi goda biffar hos Gun. När Gustaf sen åkte "hem" med tåget till Uppsala, stod jag och pappa och vinkade till honom med ett vitt lakan när han åkte förbi! (Hihi, du kom väl ihåg att titta Gustaf?!) Att vinka just så, är något som vi brukar försöka göra när vi har någon "känd" på tåget! =)   

--------------------
Jag och pappa tog en promenad. Ja, från att ha regnat tidigare på dagen så blev det riktigt fint väder med sol på eftermiddagen! Och något som hör till höstens bästa är ju att kunna plocka ner ett moget stort, saftigt glasäpple direkt från trädet och sätta tänderna i det, ja precis där man står med sjön och kyrkan som vy och med höstsolen i ansiktet! Njut av det goda i livet!

Tack för en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar