söndag 16 september 2012

Knoppar!

Strålande sol från en klarblå himmel, ja vilken underbart söndagsväder! Jag har både gått lös med dammsugaren och dammvippan här inne. Dessutom har jag tagit mig en nypa frisk luft! Nu är det väl kanske middagen som står närmast! Sill och potatis skulle sitta fint tror jag! =P

---------------------------
Kommer ni ihåg min gröna "Pippi Långstrump-sekretär som jag fyndade för lite och ingenting? Är väl lite mer än två år sen som jag hittade den på Prio1 för det galna priset 25 kr! Haha, ja det kallar jag att fynda stort! Nu är den en självklar möbel, som jag flitigt använder som "databord"/"skrivbord". Tanken var ju att jag skulle byta ut de något tråkiga knopparna på den. Men att hitta knoppar som passar i både storlek, form och färg har inte varit det lättaste ska jag säga...

Min gröna sekretär när jag fick hem den. Här med både stängd och öppen klaff...

Men nu kanske jag äntligen har jag hittat knoppar som skulle passa. Dessa har ett föråldrat stuk och de går i nästan lika gröna nyans som sekretären. Knopparna har också lite guldinslag i sig, som för övrigt skulle passa in på sekretärens guldfärgade beslag som pryder runt nyckelhålen på de större lådorna! Jag har redan köpt en knopp för att prova. Sammanlagt behövs det hela sju knoppar om jag ska ha på alla de små lådorna inne i sekretären. En knopp (29 kr) blir dyrare än vad hela sekretären kostade, haha men man kan ju inte räkna med något annat heller..! ;)

Vad tycker ni? Men jag tror faktiskt de här nya knopparna skulle passa bra på sekretären!


"Orginalknopparna" är mycket mindre och går helt i guld...

Och beroende på hur ljuset faller, så blir den gröna färgen på sekretären inte lika på alla bilder. Men den mer gröna nyansen (som t.ex. på bilden till höger här nedanför) tycker jag stämmer mer med verkligheten...



Ha en fortsatt fin söndag kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar