fredag 20 juli 2012

Tänka mig för! Smaken av sommar! & Fredagsmys!

Idag blev jag i.a.f. inte väckt av en borrande slagborr precis vid mitt huvud. Det har jag ju annars blivit några mornar nu. Så skönt att slippa detta oväsen! Nu har de byggt upp ställningar enda upp till taket. Och rätt som det är kan någon spatsera direkt utanför mitt fönstret. Haha, så det gäller att tänka sig för nu! Har ju fönster även på toaletten! Hihi, så jag får t.ex. dra för duschdraperiet när jag sitter på toan. Och duscha får jag väl kanske göra efter arbetstid?! ;)

Mamma kom hit förut och fikade! Jag bjöd på persikopaj med jordgubbsglass/sorbe. Kan nog beskriva pajen som smaken av sommar! Fruktig, svalkande, söt. Och även denna gång gjorde jag den i små formar! Mycket trevligt med fikabesök! =)

Min balkonglåda blommar för fullt. Och det kan ju vara trevligt för de som går förbi på dagarna nu! =)

Med byggnadsställningar precis utanför fönstret gör att man måste tänka sig för extra noga nu! =P

Ikväll ska jag till Petra! Och vi ska göra hemmagjord sushi och se den fjärde och näst sista twilight-filmen! Riktigt fredagsmys! =)

Ha nu en fortsätt fin dag alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar