måndag 16 juli 2012

Inte en självklarhet alla gånger?! & Glasögon!

Att "hoppa" upp ur sängen på morgonen är ju "nästan" (mer eller mindre) en självklarhet för alla! Men imorse var det verkligen inte det. För aj vad mitt vänsterknä + fot gjorde ont. Och när man sitter där på sängkanten och funderar hur man ska bära sig åt för att ta sig upp, så inser man ganska snabbt att småsaker inte är värt att klaga över! Och vad lyckligt lottad man ändå är som inte har så här varje morgon!

Igår stod jag och grejade flera timmar i mammas förråd, och redan då kände jag av min fot och speciellt den vänstra. Men jag tycker det är så kul att fixa där. Och när timmarna bara rinner förbi, så jag tänker inte så mycket på att det kan komma ont efter!

Jag vet ju att jag belastar min tyngd fel på mina fötter (kan inte göra så mycket åt det) och efter några timmars felbelastning känns det av mer eller mindre. Och tydligen mer den här gången! Sen vet jag också, att jag på något mycket konstigt vis vred till knät någon gång under natten när jag låg i sängen. Efter det fick jag svårt att räta ut benet. Ja, ibland undrar jag hur jag kan lyckas med sånt?! Så en sträckning (troligen) på sidan av knät + en ond fot på det, gjord det inte precis lätt att kliva ur sängen hos mamma imorse! Helt omöjligt faktiskt...

Att hoppa på ett ben är ju inte något som går för mig heller! Men efter 1000g alvedon + lite frukost kunde jag dock med hjälp av armstyrka häva mig upp på ett ben och försiktigt ta mig fram med släpande myrsteg och stödjande på en stol. Och efter några timmar och en kopp kaffe kunde jag så smått börja känna mig rätt okej. Mycket tur att jag hade mamma den här morgonen! Haha, och bra att jag var uppe i god tid, för idag stod ju Birsta på programmet! Hade ju riktigt sett framemot den här dagen! Birsta och mina glasögon! Så jag tackar Gud för att det onda nästan gick över sen, och jag kunde tillsammans med mamma knata runt där på Birsta med gott humör! Mycket folk var i farten denna till en början ganska grå måndag! Träffade bl.a. på Marita och Roger som jag inte träffat på 18 år. Haha, det ni! Men sen bor de i Göteborg också! Och det var just i Göteborg som jag träffade dem då för 18 år sedan! =P

----------------------
Ett ny klocka fick jag med mig hem idag. Jag tror det bara är en tidsfråga innan jag måste byta mitt batteri på min arbandsklocka som jag har, haha så varför inte köpa en ny klocka i.st?!  Fick ju den dessutom för halva priset på rean!

Vet att det onda likt förbannat kan komma tillbaka imorgon bitti, brukar ju faktiskt vara då som det kan kännas av som mest! Men jag ska förbereda mig och ladda med alvedon vid sängen! =P

På bilden (från Specsavercs) tycker jag glasögonen ser ganska gula ut, men i verkligheten går de mer i brunt. Haha, självklart ska jag bjuda på en bild här framöver när jag har de på mig. Hade faktiskt på mig glasögonen hela tiden när jag gick på Birsta idag, och det var en faktiskt en upplevelse att nu åter igen kunna läsa och se så bra på långt håll! =)

Önskar er alla fortsatt bra måndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar