måndag 23 juli 2012

Den trägne boken om den trägne odlaren!

Jag läser en bok just nu som jag tycker är allt annat än bra. Urtråkig helt enkelt! Kanske hörs det på bokens tittel också "den trägne odlaren", heter den och är skriven av Lee Carré. Den nästan 550 sidor långa boken skulle visst vara en försäljningssuccé! Jag tror faktiskt jag mest full för bokens utseende och fina färg när jag köpte den, vilket visade sig vara riktigt dumt! Men nu var det ingen större förlust när jag köpte den på Erikshjälpen! Haha, fin är den i.a.f.!

När man får oturen att komma över en sån här bok som man inte gillar, så vill man ändå fortsätta läsa den (så är det för mig i.a.f.). Man tror kanske att den förhoppningsvis blir bättre bara man har läst lite till. För inte ger man upp i första taget? Ja, kanske lite trägen där! (Synonym till trägen är envis) =P

Jag har nu snart läst 400 sidor, men det är som att jag bara läst ett kapitel. Trots mord och andra hemskheter som präglar handlingen så tycker jag i.a.f. inte att det inte har hänt så mycket på dessa sidor. Och boken blir därför dryg tycker jag. Men smaken är ju olika såklart!


Imorgon är det blodprover på sjukhuset och sen Birsta och IKEA som gäller! Haha, ja det brukar faktiskt bli den ordningen. Men det känns riktigt bra att få ha något roligt att se framemot efter sjukhuset. Inte för att jag är spruträdd eller så, men roligare saker än provtagning och sjukhusbesök kan man ju ägna sig åt. Och man har ju endå åkt halvvägs till Birsta/IKEA när man åkt till sjukhuset, haha så då är det ju bara att fortsätta. Jag kan dessutom passa på att handla mat och annat nödvändigt på den turen dit! Och om man sen befinner sig mitt i Norrlands shoppingmecka så kan det lätt bli en del andra affärer i bara farten då! Imorgon ska jag på jakt efter de röda prislapparna! =P

Ha en fortatt fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar