tisdag 19 juni 2012

Synundersökning, shopping, mat mm!

Ett steg närmre ett par glasögon är jag nu! Gjorde nämligen en synundersökning idag när jag var på Birsta! Har egentligen inte någon jätte dålig syn men på långt håll har jag börjat se lite suddigt. Det är bl.a svårt att läsa på skyltar. Därför kan ett par glasögon vara en bra idé för att slippa anstränga sig varje gång man ska läsa något på långt håll.

Om man gjorde synundersökning i samband med att man köpte glasögon så kostade själva synundersökningen bara 1 kr nu, vilket gillas såklart! Men det bästa är att en en stor del av kostnaden för glasögonen kan jag finansiera genom vinsten i form av presentcheckar på birsta city.

För någon månad sen sådär kunde man nämligen vara med i en tävling genom att bl.a. svara på en fråga och lämna in kvittot på det man shoppat för inne på Birsta city. Haha, och självklart vann jag jackpot! Då lades en nolla till på summan. 150kr blev då till 1500kr. Det bästa var att jag hade köpt en vara som kostade 150 kr på BodyShop, men genom att jag nyss fyllt år hade jag fått en värdecheck på 100kr (som man får som medlem). Alltså hade jag bara hadlat för 50kr kan man säga. Ja, ibland har man tur! Och ibland belönas visst handlingar! =) 

Men vad svårt det är att välja bland alla dessa olika glasögonmodeller. Hihi, för det måste ju bli helt rätt! Jag har ju aldrig haft glasögon förut så de här kommer bli mina första brillor någonsin. Och två av favoritbågarna som jag tittat på förut, fanns dock inte kvar i affären nu, men de skulle komma hem i slutet av veckan eller i början av nästa vecka. Så helt klart med glasögonköpet kunde det därför inte bli idag. Hihi, så fortsättning följer...

-------------------------------------------
Lite annan shopping blev det också!  Två vita krokar som fästs i kaklet med hjälp av sugproppar köpte jag till halva priset (10kr/st på Åhléns). "Sugproppskrokar" har jag letat efter jättelänge men inte hittat några som jag tycker är fina. Men dessa full mig i smaken direkt både i stil och pris! Och vet ni, jag har jag redan satt fast en av dem på kaklet i badrummet och hängt halsaband på den. Ja, helt perfekt blev det!

Tror det eller ej men från joy kom jag ut med en svart hatt i 40-tals stil. Ska bli intressant att se när jag ska ha den. Hihi, men jag fall i.a.f. pladask för den! En marinblå/vitrandig tröja från MQ till halva priset (nu 99kr) blev det också. Den kommer med säkerhet användas flitigt nu i sommar! 

Mamma och jag gjorde också ett avbrott i shoppingen och unyttjade en kupong 2för1 och drack en kaffelatte på Waynes coffee, gott!

En sväng in på BodyShop resulterade i det här, boddy butter och duschkräm! Förnyat medlemskap och därmed allt till 50%. Extra big size på body buttern dessutom, hihi så nu kommer den räcka ett tag! =P
Och kan ju faktiskt tänkas att det kan dyka upp några fler bilder snart från shoppingen...

Middag blev det på IKEA-restaurangen! Sommarbuffé och rabarberpaj med vaniljvsip och kaffe! Riktigt mätta och belåtna kunde vi sedan åka hem! =P

Idag har jag/vi hunnit med rätt mycket. Jag har tagit prover, gjort en synundersökning, handlat mat, vi har ätit lunch, köpt presenter, ätit sommarbuffé, shoppat och fikat x2. Och när vi var på Birsta blev pappas bil besiktad. Ja, en heldag kan man lugnt säga! Haha, men en mycket trevlig sådan! =)

Ha en fortsatt fin kväll alla ni!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar